Testimonial
7 minuten

Intys: „eBloom is het wekelijkse samenzijn met onze medewerkers”.

Intys: „We kunnen met een paar klikken in contact komen met onze teams! eBloom is de wekelijkse bijeenkomst met onze medewerkers.”
Intys: „eBloom is het wekelijkse samenzijn met onze medewerkers”.
Gepubliceerd op
July 5, 2022
„Bij Intys bestaat het overgrote deel van de medewerkers uit consultants die bij onze klanten in opdracht zijn en met wie we niet dagelijks rechtstreeks contact hebben. Het is een echte uitdaging om de evolutie van hun werknemerservaring dagelijks te volgen. Via de mobiele applicatie eBloom kunnen we met een paar klikken contact maken met onze teams, waar ze zich ook bevinden! eBloom is het wekelijkse „rendez-vous” met onze medewerkers. We worden in realtime op de hoogte gebracht van de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd en zijn uitgerust om reactief te handelen. Met eBloom kan ik veel tijd besparen en weten waar ik mijn energie in kan steken om de beste impact op hun engagement te hebben. Bovendien is het team responsief en betrekt het ons bij de ontwikkeling van de oplossing.”
Intys : "eBloom est le rendez-vous de la semaine avec nos collaborateurs"

Met welke HR-uitdagingen heb je te maken bij Intys?

„We zijn een adviesbureau en verwelkomen regelmatig nieuwe medewerkers. Onze grootste uitdaging is om al deze nieuwkomers in de Intys-cultuur te integreren.

Deze uitdaging wordt nog versterkt door het feit dat de meerderheid van onze medewerkers consultants zijn die op missies zijn voor onze klanten. Het is daarom voor ons een uitdaging om dagelijks rechtstreeks contact met hen te hebben. Meer specifiek zijn we op zoek naar de beste communicatiemiddelen waarmee we hen alle soorten informatie kunnen sturen en met hen kunnen uitwisselen om hun werknemerservaring te volgen en manieren te bepalen die we kunnen implementeren om deze te verbeteren.

Een andere bijzonderheid die we tegenkomen is dat een groot deel van onze medewerkers jonger is dan 30 jaar. Ze waarderen praktische en tijdbesparende technologische hulpmiddelen. Het is daarom essentieel dat we oplossingen bieden die aantrekkelijk zijn voor een digitaal georiënteerde bevolking, voor wie de gebruikerservaring belangrijk is. ”

Hoe helpt eBloom je bij deze uitdagingen?

Aan de ene kant is er het aspect van de mobiele app. Het is echt de indeling die past bij onze medewerkers en hun behoeften. Het stelt ons in staat om continu feedback te krijgen van medewerkers over hun ervaringen (over verschillende thema's), ook al zijn ze gebaseerd op de sites van onze klanten. We worden in realtime op de hoogte gebracht van de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd en zijn daarom uitgerust om reactief en proactief te handelen.

We waarderen ook het feit dat eBloom snel en gemakkelijk is en slechts maximaal 3 minuten betrokkenheid per week vereist.

De eBloom-oplossing beantwoordt daarom goed aan de verwachtingen van een jonge en dynamische bevolking die verbonden wil blijven met hun bedrijf, ondanks het feit dat ze bij onze klanten zijn gevestigd . ”

Hoe gebruik je eBloom?

Selectie van vragen

„Wat belangrijk voor ons is, is om twee dingen te begrijpen:

  • Hoe voelen onze consultants zich dagelijks, hoe is hun leven bij de klant?
Zelfs als het moeilijk is om een directe invloed te hebben op de dagen die we voor onze klanten werken, is het belangrijk voor ons om te weten hoe het dagelijks leven van onze consultants verloopt en hoe tevreden ze zijn over hun ervaring bij onze klanten, zodat we deze indien nodig kunnen verbeteren.
  • Hoe is hun relatie met Intys en de interne organisatie?
Hoewel consultants minder vaak in het kantoor van Intys zijn gevestigd, hebben we bij Intys een beleid van continue verbetering en kunnen we nieuwe initiatieven lanceren wanneer dat nodig is om de interne organisatie van ons bedrijf te verbeteren.
We moeten een balans vinden tussen deze twee aspecten van hun werknemerservaring (bij de klant en bij Intys). Daarom stellen we vragen die beide aspecten behandelen.
Concreet zullen we inspiratie zoeken in de vele vragen die beschikbaar zijn in de Bloomothèque. Zodra we onze selectie hebben gemaakt, verdelen we de vragen in twee versies: „bij Intys” en „bij de klant” . ”

Frequentie van vragen

We stellen onze vragen met een frequentie van 1x per week omdat we dan regelmatig contact kunnen houden met onze medewerkers. Dit regelmatige contact is belangrijk om de communicatie tussen de consultants en de interne organisatie van Intys transparant te houden. Om deze reden houden we graag aan deze wekelijkse frequentie, het is de wekelijkse afspraak van Intys om hun stem te laten horen.

Wat vind je leuk aan eBloom?

„Ik denk dat het afspeellijstsysteem echt relevant is. Voor mij is de mogelijkheid om afspeellijsten te beheren en te automatiseren van cruciaal belang, het stelt ons in staat om:

  • niet elke week handmatig vragen hoeven voor te bereiden
  • om direct zicht te hebben op alle vragen die gesteld zullen worden
  • niet hoeven te onthouden wat er is gevraagd om redundantie te voorkomen

Dit alles bespaart veel tijd.

Ik waardeer ook het resultatendashboard! De beelden zijn gemakkelijk te begrijpen en erg praktisch. Dit zijn ontwerpen die heel gemakkelijk gedeeld kunnen worden. Het is ook vermeldenswaard dat er de mogelijkheid is om desgewenst Excel-exports te maken. ”

Hoe hebben de resultaten die je hebt verzameld je geholpen?

„Wat ontzettend handig is, is om onderwerpen te kunnen identificeren die relevant zijn voor werknemers. Dit stelt ons in staat om vooropgezette ideeën te vermijden en snel en duidelijk de behoeften van onze medewerkers in kaart te brengen en hen zo een hoogwaardige werknemerservaring te bieden. Met dit in gedachten stelt eBloom ons in staat om onderwerpen onder de aandacht te brengen waar we misschien niet aan hebben gedacht, of om nieuwe verwachte behoeften te bevestigen.

Dankzij het 'vlag'-systeem (waarmee werknemers kunnen aangeven dat een onderwerp voor hen bijzonder belangrijk is), kunnen we echt begrijpen waar hun verwachtingen staan. Dit is waardevolle informatie die ons in staat stelt te weten waar we de grootste impact kunnen hebben op hun ervaring.

Als we bijvoorbeeld een onderwerp identificeren waar werknemers minder tevreden over zijn, kunnen we denken dat we daar absoluut iets aan moeten doen. Hier stelt eBloom ons in staat te realiseren dat er weinig belang wordt gehecht aan dit onderwerp. We weten dat we niet de grootste impact zullen hebben op het welzijn van onze werknemers door aan dit onderwerp te werken.

Op dezelfde manier is ook de Focus Matrix, die de thema's in kaart brengt op basis van hun belang en tevredenheid, erg nuttig. Het stelt ons in staat om ons meer te concentreren op de zaken die belangrijk zijn voor werknemers. We investeren in prioriteit bij kwesties die van groot belang zijn en een gemiddeld tevredenheidspercentage hebben.

Deze aspecten zijn erg belangrijk, want als we alleen tevredenheidsscores krijgen, kunnen we veel mogelijke initiatieven bedenken. Dus hoe geef je ze prioriteit? De uitdaging is om de initiatieven te prioriteren door de gegenereerde impact te evalueren in verhouding tot de vereiste inspanning. eBloom is een hulpmiddel dat ons helpt om initiatieven te prioriteren door ons direct te vertellen wat de meeste impact zal hebben in termen van resultaten. Hiervan kunnen we achtereenvolgens beoordelen welke snelle oplossingen zijn en welke investeringen op langere termijn vereisen. ”

Welke acties heb je ondernomen op basis van de resultaten?

Een collectieve brainstormsessie opzetten: we nodigen onze medewerkers tijdens de lunch uit om samen na te denken over initiatieven die kunnen worden genomen om hun ervaring te verbeteren. De brainstorming was gebaseerd op de resultaten die via eBloom waren verzameld.

Onze teams binnen eBloom zijn georganiseerd in hun respectievelijke bedrijfseenheden. Dit stelt ons in staat om onze analyse per bedrijfseenheid te maken en dus de verschillende scores voor elke business unit te zien. Elke bedrijfseenheid deelt haar resultaten met de andere. Wanneer een bedrijfseenheid een goede eBloom-score behaalt op een onderwerp, delen ze hun beste praktijken met anderen om hen te helpen hun scores te verhogen. Ze leggen concreet uit wat ze doen en wat ze hebben gedaan om deze superscores te behalen. Dit inspireert anderen om ook zaken op orde te brengen en trekt alle bedrijfseenheden naar hogere scores. ”

Wat vind je van de geboden ondersteuning?

Allereerst reageert het eBloom-team erg snel, het is erg leuk om met hen samen te werken. Als ik een probleem tegenkom, reageert eBloom dynamisch en vindt vaak oplossingen.

Ik waardeer het ook dat we als klant betrokken zijn bij de ontwikkeling van de tool. We zijn bijvoorbeeld onlangs uitgenodigd voor een eBloom-serviceontwerpsessie om samen met hen de volgende ontwikkelingen van de tool te definiëren. Onze feedback wordt in aanmerking genomen en waar mogelijk in de routekaart geïntegreerd. Deze overweging wordt enorm gewaardeerd, ik voel me gehoord en gehoord.

eBloom in 3 woorden?

„Innovatie, verbinding, proactiviteit”

Geef je bedrijf een boost — Gratis aanmelden
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Datagestuurde HR
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verbetert de retentie en samenwerking
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verhoogt de betrokkenheid en productiviteit
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verzamelt belangrijke inzichten voor weloverwogen zakelijke beslissingen
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Geen creditcard vereist
Ga aan de slag