Testimonial
7 minuten

Maxel: „eBloom helpt ons een positieve en harmonieuze werkomgeving te creëren”

Verbeter je werkomgeving met het feedbacksysteem voor medewerkers van eBloom. Identificeer problemen, herken de behoeften van je team en werk beter samen.
Maxel: „eBloom helpt ons een positieve en harmonieuze werkomgeving te creëren”
Gepubliceerd op
March 27, 2023

„Wanneer we nieuwe teamleden werven, onderscheidt onze focus op welzijn ons en kan dit een doorslaggevende factor zijn voor kandidaten. Het toont onze toewijding aan ons team en versterkt onze waarden.”

Met welke HR-uitdagingen heb je te maken bij Maxel?

„Bij Maxel is onze eerste uitdaging om een dynamisch en samenhangend team cultiveren die effectief kan inspelen op onze evoluerende behoeften van klanten terwijl we doorgaan uitbreiden. Als HR-manager is het mijn doel ervoor te zorgen dat elk teamlid voldoening vindt in zijn rol, verantwoordelijkheden, werkdruk en werkomgeving. Wij zijn van mening dat deze factoren cruciaal zijn voor het behoud van positieve interne betrekkingen en het leveren van uitstekende service aan onze klanten. Daarom zijn we voortdurend op zoek naar nieuw talent om ons team te versterken, terwijl we tegelijkertijd zorgen voor een robuuste en inclusieve bedrijfscultuur.”

Hoe helpt eBloom je bij deze uitdagingen?

„Dankzij eBloom zijn we in staat om verzamel regelmatig feedback van onze medewerkers, wekelijks of maandelijks, afhankelijk van de door ons gekozen frequentie. Deze aanpak stelt ons in staat om identificeren ontevredenheid, of waarschuwingen over bepaalde kwesties, en identificeer gebieden die verbetering behoeven. Het anonieme karakter van dit proces stelt ons in staat om houd rekening met de behoeften van onze medewerkers met betrekking tot erkenning, samenwerking met teamleden en vele andere onderwerpen. In wezen eBloom helpt ons een positieve en harmonieuze werkomgeving voor onze teams te creëren.”

Hoe gebruik je eBloom?

„Bij Maxel maken we al meer dan een jaar regelmatig gebruik van eBloom. Elke week stellen we vijf vragen of verklaringen aan onze medewerkers, en zij hebben de mogelijkheid om hun feedback te delen. De afgelopen maanden hebben we alle reacties verzameld, waardoor we identificeer aandachtsgebieden die we verder hebben kunnen onderzoeken door middel van meer specifieke enquêtes onder werknemers. Ons doel is om de onderliggende redenen achter eventuele ontevredenheid of uitgesproken behoeften te begrijpen, zodat we kunnen vaststellen concrete wegen voor verbetering.”

„Aan het einde van elk jaar hebben we verzamel alle leden van Maxel om de resultaten van de enquêtes te bespreken en de voorgestelde mogelijkheden voor verbetering die door onze medewerkers zijn aangebracht. We breken in kleine groepen van vijf of zes personen, die elk aan een specifiek thema werken en samen brainstormen om bruikbare stappen te identificeren om verschillende aspecten van ons bedrijf te verbeteren. We zijn verheugd om de hoge mate van betrokkenheid te zien en enthousiasme van alle betrokkenen, terwijl we werken aan de implementatie van de voorgestelde verbeteringen. We worden aangemoedigd door het feit dat iedereen investeert in een positieve verandering, en we hebben al eenvoudige oplossingen gevonden, zoals het verplaatsen van de koffiemachine naar een meer gemeenschappelijke ruimte, die ons dagelijks werk aanzienlijk kunnen verbeteren. Ons team is optimistisch over de toekomst en wil deze ideeën graag in de praktijk brengen om ons bedrijf te verbeteren.”

„Een van mijn collega's stelde bijvoorbeeld voor om welzijn te bespreken om de belangrijkste drijfveren van werkplezier aan te pakken, zoals vertrouwen, autonomie en luisteren. Daarom hebben we enquêtes uitgevoerd om vast te stellen wat onze werknemers zou helpen zich beter te voelen. Ik was aangenaam verrast door hoeveel ze nodig hadden om zich uit te drukken over deze onderwerpen. Sommigen hebben gedetailleerde antwoorden gegeven op de vragen die ik heb gesteld, en we hebben veel ideeën en suggesties ontvangen. Hoewel sommige suggesties moeilijk uitvoerbaar waren vanwege de verplichtingen van Maxel als werkgever, waardeerden we de feedback van werknemers. Ik herinner hen er altijd aan dat we hun ideeën en suggesties verwelkomen en dat we open staan voor hun mening.”

Waarom heb je eBloom bij Maxel geïmplementeerd?

„Bij Maxel hebben we eBloom geïmplementeerd om te zorgen voor het welzijn van onze medewerkers, wat een zeer positieve impact heeft gehad.. Wanneer we met partners of klanten spreken, zijn ze vaak verbaasd en onder de indruk dat we prioriteit geven aan de gevoelens van onze medewerkers. Bovendien wanneer we rekruteren nieuwe teamleden, onze focus op welzijn onderscheidt ons en kan een doorslaggevende factor zijn voor kandidaten. Het toont onze toewijding aan ons team en versterkt onze waarden.”

Wat vind je leuk aan eBloom?

„Ik waardeer het vooral Rapportage van eBloom functie, waarmee we een referentieperiode kunnen selecteren om de voortgang in de loop van de tijd bij te houden. Op deze manier kunnen we controleer of de zaken verbeteren of verslechteren. We kunnen bijvoorbeeld een rapport genereren voor een maand of zes maanden en de trends vergelijken. Persoonlijk vind ik het uiterst nuttig om datatrends te volgen en de impact te evalueren van de maatregelen die we hebben geïmplementeerd.”

„Ik waardeer de leuk en gebruiksvriendelijk aspect van eBloom. De resultaten worden op een duidelijke en zichtbare manier gepresenteerd, waardoor we gemakkelijk het algemene sentiment van het bedrijf kunnen begrijpen. Daarnaast is de mogelijkheid om gegevens tussen verschillende teams vergelijken belicht gebieden die verbetering behoeven, waardoor het zeer waardevol is. Wat ik echter het meest bewonder aan eBloom is het goed gemaakt ontwerp, wat de algehele gebruikerservaring verbetert.”

Welk advies zou je andere Bloomers geven?

„Voor andere eBloom-gebruikers raad ik aan om gebruik te maken van de Click&Bloom-functie om verschillende thema's te verkennen en dieper te graven met behulp van tags. Persoonlijk vond ik het nuttig om gebruik polls naast eBloom om uitgebreidere feedback te verzamelen en werknemers in staat stellen zich uitgebreider uit te drukken dan alleen met smileys en opmerkingen. Opiniepeilingen zijn een uitstekende manier om aanvullende informatie te verzamelen, met name over kritieke punten of gemarkeerde onderwerpen. De combinatie van beide kan helpen om een completer beeld te krijgen van de tevredenheid van medewerkers en om gebieden te identificeren waar verbeteringen kunnen worden aangebracht.”

Geef je bedrijf een boost — Gratis aanmelden
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Datagestuurde HR
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verbetert de retentie en samenwerking
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verhoogt de betrokkenheid en productiviteit
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Verzamelt belangrijke inzichten voor weloverwogen zakelijke beslissingen
Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates
Geen creditcard vereist
Ga aan de slag